Saturday 28 May 2011

Surat buat insan celaka.

Wahai insan celaka yang paling gua sayang,

Lu boleh pulangkan balik hati gua tak?

Lu curi bila lu perlukan, bila lu dah bosan simpan hati gua lama-lama dalam kotak, lu buang tepi jalan macam lu tak pernah jumpa hati gua. Apa babi sangat perangai lu ni lancau?

Gua rasa ibu lu ada ajar lu macam mana nak hargai barang kan? Gua bukan nak kutuk ibu lu. Masalahnya, ini sepatutnya benda asas yang lu kena belajar masa lu masih hisap susu gantung ibu lu. Ya, benda asas yang lu kena belajar mula-mula untuk hidup. - hargai perasaan orang.

Lu selalu merungut, "apasal tak ada orang yang selalu nak hargai perasaan gua?"

Lu nak orang hargai perasaan lu, tapi lu pijak perasaan orang lain. Macam mana orang nak hargai perasaan lu? Gua rasa lu belum pernah rasa macam mana sakitnya kecewa. Perangai babi macam lu tahu ke nak rasa kecewa?

Dulu gua tak pernah percaya karma itu pernah wujud. WTF SIAL BENDA ASYIK BERULANG-ULANG BILA NAK HABIS? -  itu pandangan gua tentang karma dulu. Tapi bila jumpa lu, baru gua tahu karma itu wujud.

Bila gua fikir balik, it's a circle of life.

Lu tau tak hidup ni bulat macam roda juga bumi berbentuk sfera? Gua tak rasa lu tahu sebab otak lembu macam lu ni masih lagi fikir yang bumi ni rata. Sebab itu lu tak pernah rasa kecewa, otak lu macam lembu. Lu tak pernah melalui kitaran hidup. Hidup lu selama ni indah je.

Gua harap nanti bila lu dah jumpa orang yang dah curi hati lu, lepas tu dia buat lu macam lu buat dekat gua sekarang, sila jumpa gua. Gua nak tahu apa yang lu rasa. Dan gua harap benda tu jadi dua kali ganda lagi teruk dekat lu!

Nak kembali dengan gua? Boleh. Everybody deserves a second chance. Tapi ingat, kasih sayang yang gua bagi dengan lu tak kan sama macam gua bagi masa peluang pertama dulu.

Satu je gua nak pesan ; Belajar hargai perasaan orang, bukan susah.



Nenek ini comel kan?

2 comments:

vampire's lovex said...

hoooo kalau pernah putus pastu sambung balik,memang rasa dia x sama macam mula2 kapel.. ohh.

kalau nak cakap kat 'lu' tu lu langsi lu mati boleh? kemain main kan perasaan org..

Morgan & Sapphire said...

vampire's lovex : yes. memang tak kan sama kan macam masa first time dulu2.

heheh. nak cakap lu langsi lu mati? boleh. dipersilakan.

btw, lu orang 1st komen blog gua. hahah