Sunday 8 May 2011

Cinta dari perspektif seorang loser.

Ini adalah entry pertama dari Morgan. Sapphire masih mencari masa untuk tulis sesuatu dekat blog ni.

"Morgan, cinta itu apa?"

Gua selalu tak dapat jawab bila orang tanya gua apa maksud cinta. Macam-macam jawapan yang lu orang akan dapat. Secara umumnya, semua orang pun tahu cinta itu adalah pertembungan (?) di antara dua perasaan. Tak kira lah lelaki dengan perempuan ke,  perempuan dengan perempuan ke, atau lelaki dengan lelaki. Dengan kambing? itu NAFSU. Banyak kes yang gua baca manusia siap beromen dengan kambing. Itu baru kambing tak pakai makeup. Cuba lu bayangkan kalau lu bagi kambing tu pakai skirt? ok, tak kelakar.

Dari pandangan loser macam gua. Cinta itu sejenis penyakit. Semua manusia pernah terkena dengan penyakit ini. Penyakit yang paling bahaya pernah wujud di dunia. Disebabkan cinta, ada yang gila. Disebabkan cinta, ada yang terjun bangunan. Disebabkan cinta, ada yang sanggup gadai maruah. See? Betapa bahaya penyakit cinta ini kalau lu fikir dengan logik akal yang waras.

Kalau benda yang berkaitan dengan perasaan ini memang susah kita nak jangka. Kadang-kadang, orang yang kita least expected, itu adalah orang yang akan kita gila-gilakan. Kata orang, bila hati kita tiba-tiba berdebar bila jumpa seseorang, itu tandanya kita dah terkena penyakit ini.

Gua tengah melalui itu sekarang. Tapi masalahnya, orang tu dah jauh sekarang. Jauh dari pandangan mata gua.

Orang tanya gua "lu sanggup tunggu dia?"

gua jawab "gua sanggup asalkan dia pun sanggup tunggu gua."

untuk pengetahuan, gua tak pernah pun berjanji dengan dia. maksud gua, gua tak pernah berjanji yang gua akan sayang dia sampai bila-bila. sebab ini berkait dengan hati. Mana tau tiba-tiba tuhan tarik perasaan cinta gua dekat dia? kita tak tahu. itu semua kerja yang dekat atas. tapi yang gua tahu, buat masa sekarang, dalam hati gua ada dia seorang.

Jujurlah, kalau gua tengok pasangan dekat Facebook berkasih sayang bagai, siapa yang tak cemburu ye dak? sebab gua jarang contact dengan dia. tapi apa boleh buat. gua terpaksa sabar jugak. mak gua ada pesan dulu kalau sabar memang kita akan dapat benda tu.

Walaupun kadang-kadang rasa insecure tu ada. Weh, pakwe gua hot kot, siapa tak rasa insecure kan bila pakwe hot duduk jauh dari gua. Apa lagi banyak je perempuan sundal dekat tempat pakwe gua duduk sekararng. Tapi buat masa sekarang, yang gua tau, gua berdoa dekat tuhan supaya panjangkan jodoh kami. Lama kot gua tunggu dia, baru gua dapat dia. Bila dah dapat dia pergi jauh dari gua. LU FAHAM TAK SITUASI GUA SEKARANG MACAM MANA? Mesti risau gila kot.

 jadi, untuk menghilangkan rasa insecure gua, mari layan lagu!

No comments: